• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Digitalt samlingslån

Ingela

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Januari 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!

Jag ska äntligen söka ett lite större samlingslån på 200.000 för att bli av med massa dyra små lån och krediter.
Men jag undrar om det finns någon större bank som är helt digital?
Anledningen är den att min familj inte vet om min situation som jag har haft nu i snart 2 år.. med massa pusslande hit och dit så har jag klarat varje månad och nu är min UC Score äntligen bra nog för ett samlingslån.

Men finns det någon bank som är helt digital och inte skickar hem skuldebrev,faktura eller nått välkomstpaket?

Jag har kollat lite på dessa:
Remember
Marginalen
Bank Norwegian

Nån som vet om dessa banker eller någon annan som är helt digital?

Tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
215
Poäng
407
Northmill bank AB är helt digital. De har ett Reducekoncept för att samla ihop lån/krediter. Max belopp 300 000 kr och de tar UC som kreditupplysning. Kan vara ett möjligt alternativ.
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Bank Norwegian och Remember är helt digitala förutom när du är sen med en betalning. Påminnelser skickas via post. Instabank däremot är helt digital, ingen post öht.
 

Ingela

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Januari 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Bank Norwegian och Remember är helt digitala förutom när du är sen med en betalning. Påminnelser skickas via post. Instabank däremot är helt digital, ingen post öht.

Okej,det låter ju jättebra! Vet du om man får något välkomstbrev hem när man har tecknat lån hos någon av dom?
Instabank har jag inte hört talas om innan, jag ska kolla upp dom.
Tack för tipset!
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Bigbank skickade inte något brev vad jag minns förutom årsbesked.
Northmill var smidiga att ansöka hos men håller med Dunder när det kommer till att vara kund, tar ut mycket ränta och avgifter. Ser fram emot att byta ut dom mot Remember eller nåt om 2 månader.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp